Årlig nätverksträff för marknadsförare

2016-04-20 | Utbildning Student Alumni Omvärld På campus

Nyligen gick den årliga IMF-dagen av stapeln; ett arrangemang av internationella marknadsföringsprogrammet (IMF) på MDH för att ge ekonomstudenterna möjlighet att nätverka med alumner, företagare och inspirationsföreläsare. Man passade även på att fira att programmet fyller 30 år i år.

 

 

 

Olivia Bodare går andra året på internationella marknadsföringsprogrammet på MDH och sitter med i projektgruppen för IMF-dagen.

– Det blev en väldigt lyckad och givande dag. Ungefär 70 ekonomstundeter, alumner och företagare fick chansen att träffas och nätverka vilket är värdefullt för alla, säger hon.

Alumner och inspirerande föreläsare

Under dagen fick besökarna träffa representanter från olika företag på mässtorget samt ta del av inspirationsföreläsningar med Johan Ydring, Head of Media på TUI Nordic (Fritidsresorgruppen), Clas Jonsson, tidigare lärare på IMF och numera inspiratör och förbättringskonsult samt Håkan Sjöstrand, västeråsare och generalsekreterare för Svenska fotbollsförbundet.

På plats fanns även framgångsrika alumner, tidigare studenter på MDH:

Carina Sunding läste IMF 1989-1992. Efter ha arbetat som marknadschef på tv3 och som kundansvarig på mediabyrån MindShare startade hon 4good tillsammans med tre andra tjejer. Idag är hon VD för inspirationsnätverket som har närmare 27 000 medlemmar.

Katrin Sandberg läste också IMF 1989-1994. Även hon var engagerad i nätverket 4good, som delägare och creative director. Sedan 2012 har hon arbetat med att skapa metoden och tjänsten Storycoaching.

Joakim Forsberg läste IMF 2004-2008. Efter examen har han arbetat med employer branding inom ABB och Mälarenergi, där fokus legat på varumärkes- och kommunikationsutveckling.

Moderator under dagen var Dan Linder, mångsysslare, frilansande copywriter, frilansskribent och föreläsare.

 

Mer om internationella marknadsföringsprogrammet